Digital signage reprezintă o soluție de afișare a conținutului într-un mod dinamic și interactiv prezent din ce în ce mai mult în zonele comerciale, corporate, în spațiile publice. Pentru a transmite informații ce pot fi actualizate în timp real prin text, imagini, video, precum: meniuri destinate restaurantelor, informații despre programul mijloacelor de transport, date privind starea vremii sau promoții se folosesc urmatoarele tehnologii: LCD, LED, proiectoare, e-paper etc.
Soluțiile digital signage sunt utilizate în spatii interioare și exterioare (indoor și outdoor) ca de exemplu: industria transporturilor, muzee, stadioane, centre comerciale, hoteluri, restaurante, clădiri de birouri, instituții administrative, având ca scop principal expunerea strategică a mesajului pentru informarea audienței într-un mod simplu și interactiv.
În spațiile outdoor rețelele digital signage sunt prezente prin ecrane de mari dimensiuni – LED, ce sunt amplasate în mod strategic în zonele aglomerate cu trafic intens, de exemplu centrele comerciale.
Soluțiile digital signage sunt într-o continuă expansiune.
Se estimeaza un număr de peste 200 de companii unice din întreaga lume ce comercializeaza echipamente destinate soluțiilor digital signage, iar numărul acestora este într-o continuă creștere.
Aplicații ale rețelelor de digital signage
Digital signage este mediul în care informația de interes general, publicitatea se îmbină armonios cu divertismentul livrând astfel conținut de interes cu un impact semnificativ asupra audienței.
Domeniile prinicipale unde putem utiliza sistemele digital signage sunt următoarele: companii de publicitate, retail, centre comerciale, corporate, bănci, educație, spitale, hoteluri (programare săli, menu board, atracții, facilități), arene sportive (ghidare informații, atracții, oferte speciale retail,), instituții de stat, administrație și interne (informare, queueing, educare, bune practici), administrații locale (rețele de informare și publicitate), transporturi (gări, metrou, stații de transport, aeroporturi).
Principalele funcții ale rețelelor de digital signage sunt:
• Informarea publică: știri, date despre vreme, trafic sau informații specifice locației precum ieșirile în situație de urgență, harta orașului sau programul mijloacelor de transport în comun.
• Informarea internă: mesaje corporative, știri, articole de sănătate și siguranță.
• Informațiile despre produse: prețuri, fotografii, compozitie etc.
• Informațiile ce pot înbunătății experiența clientului: echipamente digitale signage prezente în muzee, galerii, expoziții, atracții culturale și turistice.
• Publicitatea și promovarea: promovarea produselor sau serviciilor prin intermediul sistemelor de digital signage.
• Construirea brand-ului: echipamentele de digital signage au ca rol promovarea brandului și construirea unei identități de brand.
• Influențarea comportamentului clienților: creșterea timpului de staționare în magazin, direcționarea clienților în zone diferite de retail.
• Influențarea clientului în procesul de luarea deciziilor cu privire la un produs sau brand: sistemele de digital signage pot veni în ajutorul clientului prin aplicații ce îi permit acestuia verificarea prețurilor, ofertelor, informațiilor despre produse, stocul actualizat al acestora sau gestionarea listelor de cumpărături.
• Navigarea: cu ajutorul display-urilor interactive și dinamice destinate colaborării, clienții pot beneficia de o nouă experiență, ca de exemplu în cazul “informational footsteps” ce se regăsesc în unele muzee sau atracții turistice și culturale.
• Rezervarea: prin intermediul ecranelor de dimensiune mică sau medie angajații au posibilitatea de rezervare a sălilor de întâlniri pentru un anumit interval de timp dorit.
Structura rețelelor de digital signage
Oricare ar fi sfera de aplicare a soluțiilor de digital signage, componentele de bază sunt următoarele:
• Display-urile: LCD-urile și plasmele reprezintă jumătate din sistemele prezente pe piața digital signage – având capacitatea de a comunica cu o gamă diversificată de dispozitive mobile. Dispunem de o gama diversificata de display-uri potrivite pentru medii indoor si outdoor precum: Indoor LED VideoWall, Indoor LED FullHD, Indoor LED HD Bundle, Outdoor LED VideoWalls, Interactive VideoWalls, Interactive Touch Tables, Modular Touch System 55” – MultiSync, NEC InfinityBoard, Queue Management Systems.
• Infrastructura A/V: Având rolul de a menține și îmbunătăți comunicarea, echipamentele de infrastructură și control facilitează comutarea, distribuția, transportul și conversia semnalelor audio-video. Matrici, distribuitoare, scalere, cabluri, prize arhitecturale A/V de la cei mai renumiti producatori precum R&M, Kramer, Cisco, Crestron si Milestone, care asigură crearea și funcționarea sistemelor de infrastructură la cel mai înalt nivel.
• Playere (sursa de informatii):
– Conținutul: Sursele pot include mesaje transmise prin video, imagini, grafice și scris. Informații cu caracter general preluate din fluxuri de știri, informații meteo, informații financiare, notificări situații de urgență
– Gestionarea conținutului: Sistemele digital signage au capacitatea de a gestiona la un nivel înalt tehnologic, grafică, videourile, imaginile utilizate în realizarea mesajului afișat.
• Sisteme de analiză video: Tehnologie avansată ce oferă posibilitatea de a analiza în timp real comportamentul clienților. Axis Communications, lider mondial în domeniul rețelelor video a anunțat achiziția companiei Cognimatics, lider în soluții de optimizare ce vizează în principiu sectorul retail. Tehnologia Cognimatics este des utilizată de către companii din întreaga lume pentru: numărarea persoanelor, măsurarea cozilor și estimarea gradului de ocupare în magazin.
• Dispecerat: Cu rolul de afișare și stocare a informațiilor acesta are posibilitatea de a identifica diferite tipuri de consumatori prin analizarea comportamentelor acestora colectând informații precum: datele demografice (sex, vârstă), preferințele, performanța anumitor produse, detalii privind stocul și angajamentul (numărul vizionărilor și intervalul de timp petrecut). Astfel putem segmenta care sunt campaniile mai bine orientate către public și în același timp care sunt mai eficiente.
Avantajele instalării și utilizării unui sistem digital ignage
Utilizarea soluțiilor digital signage pot aduce numeroase avantaje, din care enumerăm:
• Informare eficientă, în timp real : Indiferent de informația pe care dorim să o transmitem prin intermediul sistemelor digital signage către public aceasta este transmisă în timp real.
• Cresterea vânzărilor: În urma raportului realizat de DataTrend s-a demonstrat că utilizarea soluțiilor digital signage înregistrează o creștere a vânzărilor cu peste 30%.
• Cresterea awareness: Realizarea prezentărilor virtuale care îi permit consumatorului să poată vizualiza un produs din diferite unghiuri. Oferirea de imagini video HD, animație și/sau fără sticlă 3D, grafică 3D și niveluri noi de interactivitate pentru a crea mesaje cu un impact vizibil.
• Return on Investment (ROI) excelent: Sistemele digital signage sunt o investiție ce produce randamente pozitive.
• Costuri reduse: Înlocuirea metodelor de publicitate de tip print care pot fi mai costisitoare, implicând un procedeu de realizare mai lungă, si totodată mai puțin eficient în transmiterea informațiilor în comparație cu soluțiile digital signage prin care se pot economisii bani pe termen lung prin reducerea costurilor de imprimare și administrare.
• Managementul conținutului de la distanță: Sistemele digital signage permit implementarea, afișarea și modificarea conținutului în diferite medii de la distanță, fără a fi nevoie de intervenția directă a personalului service. De exemplu, dacă o companie dorește să promoveze un nou produs sau să anunțe o viitoare promoție, poate crea un anunț pe care să îl implementeze, afișeze și să modifice de la distanță în toate locațiile selectate în același timp.
Efectul digital signage este într-o continuă expansiune, prezentând noi oportunități și oferind conținut inteligent, personalizat companiilor din zilele noastre.